بازار کار رشته مدیریت جهانگردی

 

Careers in Hospitality and Tourism Management

According to the World Travel and Tourism Council (1997), the economics of the  ۲1st century will be dominated by three industries: telecommunications, information technology and tourism. The travel and tourism industries have grown by 500% in the last 25 years and it is estimated that by the year 2007 tourists will spend US$884 billion in foreign countries on tourism related activities

Travel and tourism represents a broad range of related industries. The growth of these industries has opened up many new job opportunities for graduates in areas such as

  • hotels
  • restaurants
  • retailing
  • transportation
  • travel agencies
  • tour companies
  • tourist attractions
  • leisure, recreation and sport
  • cultural industries

ادامه نوشته

مدارک فارغ التحصیلی دانشگاه پیام نور مورد تایید وزارت علوم است:

سازمان سنجش در اطلاعیه ای اعلام کرد مدارک فارغ التحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه پیام نور برای کلیه داوطلبان فارغ التحصیل، ورودی های سال جاری و انتخاب رشته کنندگان آزمون سراسری سال 1390مورد تایید وزارت علوم، بوده و هیچ گونه تفاوتی از نظر مدرک تحصیلی بین کلیه دانشگاه ها و موسسات آموزشی عالی و دانشگاه پیام نور مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته وجود نداشته و به کلیه انتخاب رشته کنندگان این دانشگاه در صورت قبولی و فارغ التحصیلی وفق مقررات جاری مدرک رسمی مورد تایید وزارت علوم اعطا خواهد شد.

همچنین معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه آزمون های دانشگاه پیام نوربه صورت سراسری وکشوری برگزار می شود، گفت:بنده در جلسات آزمون های دانشجویان این دانشگاه در دورترین نقاط حضور داشته و با دانشجویان این دانشگاه مصاحبه کرده ام.وی با بیان اینکه کیفیت آموزش را براساس خروجی هر دانشگاه می سنجند، گفت:در دانشگاه پیام نور درصد داوطلبانی که از مقطع کارشناسی به کارشناسی ارشد راه می یابند بالا است.

 

افتتاح 10پروژه گردشگری همزمان با هفته دولت در فارس(نویدی به دانشجویان مدیریت جهانگردی):

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان فارس از به بهره برداري رسيدن 10پروژه مهم گردشگري در استان همزمان با ايام هفته بزرگداشت دولت خبرداد.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان فارس از افتتاح مرکز آموزش خدمات گردشگري سرو شيراز در هفته دولت خبرداد و گفت: اين مرکز با اختصاص اعتبار 600 ميليون ريال که آورده سرمايه گذار مي‌باشد در شيراز کار خود را در زمينه آموزش خدمات گردشگري به علاقمندان و دانشجويان آغاز خواهد کرد.

 فعالي از ديگر پروژه‌هاي قابل افتتاح اين اداره کل در هفته بزرگداشت دولت به افتتاح دفتر خدمات مسافرتي پرسيا گشت باستان در شيراز اشاره کرد و گفت: اين دفتر خدمات مسافرتي با اختصاص 500 ميليون ريال آورده سرمايه گذار در شيراز افتتاح خواهد شد که با ايجاد اشتغال براي 12 نفر کار خود را آغاز خواهد کرد و با افتتاح اين دفتر تعداد دفاتر خدمات مسافرتي فعال در شهرستان شيراز به 86 دفتر و در سطح استان به 112 دفتر افزايش خواهد يافت.

فريدون فعالي در ادامه به افتتاح فاز اول مرکز اقامتي مجتمع گردشگري پولاد کف اشاره کرد و گفت: اين مرکز اقامتي در فضايي با زيربناي 3500 متر در 3طبقه احداث مي‌شود که در مجموع 56 اتاق، لابي و سالن کنفرانس را شامل مي‌شود و در فاز اول يک طبقه از مجموعه که شامل 28 اتاق است راه اندازي خواهد شد که اعتبارات هزينه شده جهت احداث اين مرکز اقامتي با استفاده از 8 هزار ميليون ريال آورده سرمايه گذار و 33 هزار ميليون ريال تسهيلات بانکي بوده است و با احداث اين مرکز 25 نفر به طور مستقيم مشغول به کار خواهند شد.

فريدون فعالي از به بهره برداري رسيدن هتل ستارگان در شيراز خبرداد و گفت: اين پروژه بزرگ نيز که در زميني به مساحت 860 متر و با 4000 متر زير بنا در شيراز احداث شده در هفته دولت به بهره برداري مي‌رسد که با بهره برداري اين پروژه براي 50 نفر به طور مستقيم ايجاد شغل خواهد شد. وي گفت: اين واحد اقامتي با 24 اتاق و 24 سوئيت در 12 طبقه با استفاده از 18 هزار ميليون ريال تسهيلات بانکي و 15 هزار ميليون ريال آورده سرمايه گذار به بهره‌برداري خواهد رسيد.

ادامه نوشته

بازار کار رشته مدیریت جهانگردی به روایت آگهی های روزنامه:

در این پست تعدادی از آگهی های استخدام مرتبط با رشته مدیریت جهانگردی را گردآروی کرده ام، تا ضمن معرفی بازارکار واقعی این رشته شما را با مهارت ها و معیارهایی که مد نظر دست اندرکاران این صنعت می باشد، آشنا کنم.

با مطالعه ی این آگهی ها شما از مهارت هایی که همزمان با تحصیل در این رشته لازم است کسب کنید، مطلع می شوید.

ضمنا نام موسسات وارگان ها از این آگهی ها حذف شده است، چون این پست صرفا جنبه ی پژوهشی دارد.

1)اداره کل... یک آقا داری مدرک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا در یکی از رشته های تحصیلی مدیریت جهانگردی و هتلداری، علوم ارتباطات اجتماعی(روابط عمومی) و مسلط به یکی از زبان های خارجی ترجیحا انگلیسی یا فرانسه برای سمت کارشناسی اطلاعات وجهانگردی(کارشناس تبلیغات و بازریابی)استخدام می نماید.

2)اداره کل... یک آقا دارای مدرک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا در رشته تحصیلی مدیریت جهانگردی و هتلداری و مسلط به یکی از زبان های خارجی ترجیحا انگلیسی یا فرانسه برای سمت کارشناس اطلاعات و جهانگردی(کارشناس نظارت بر واحدهای اقامتی و پذیرایی)استخدام می نماید.

3)شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی... به سه کارمند خانم دارای مدرک مدیر فنی بند(ب)با سابقه 6ماه تا 5سال با قدرت بیان بالا و روابط عمومی قوی و پر انرژی مسلط به زبان انگلیسی(محاوره و مکاتبات داخلی و بین المللی)و مسلط به پکیج بندی کلیه تورهای داخلی وخروجی و تایپ و اینترنت و رزرواسیون سیستم های آنلاین هتل های داخلی و خارجی نیازمند است.

 

 

ادامه نوشته

پکیج راهنمای انتخاب رشته ویژه پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون سراسری 90

با سلام خدمت داوطلبان ورود به دانشگاه در راستای آشنایی هرچه بیشتر شما عزیزان با رشته مدیریت جهانگردی هرآنچه لازم است در خصوص این رشته بدانید را در پکیج ویژه ای گردآوری کرده ایم.

جهت استفاده از این بسته درقسمت سمت راست وبلاگ از Blog Categories برروی پکیج انتخاب رشته کلیک کرده ومطالب مورد نیاز خود را مطالعه فرمایید.

در ضمن لازم به ذکر است رشته مدیریت جهانگردی را داوطلبان رشته های ریاضی فیزیک ـ علوم تجربی و علوم انسانی می توانند انتخاب کنند. 

 

 

تاریخچه دانشگاه پیام نور واحد سپیدان

دانشگاه پیام نور واحد سپیدان فعالیت رسمی خود را در سال تحصیلی 88-87 با 96دانشجو در دو رشته حقوق و الهیات آغاز نمود .وهم اینک پس از گذشت دو سال با 11 رشته تحصیلی (حقوق-الهیات-مدیریت جهانگردی-مدیریت دولتی-مدیریت بازرگانی-مدیریت آموزشی-مدیریت صنعتی-روانشناسی-حسابداری-آمار و اقتصاد)و قریب به800نفر دانشجو به کار خود ادامه می دهد.
این واحد در سال تحصیلی 88-87و89-88حائز رتبه برتر در بین دانشگاه های جدیدالتاسیس در استان فارس گردید.از لحاظ آموزشی هم با بررسی های دقیقی که صورت گرفت رشته های عملیاتی و کاربردی جهت تصویب پیشنهاد گردیده که به خاطر تلاش های جناب آقای هاشمی ریاست محترم دانشگاه و نظر مساعد ریاست محترم دانشگاه پیام نور استان فارس نسبت به تبدیل این واحد به مرکز پیش بینی های لازم به عمل آمده است.


 

جناب آقای انصاری فرماندار سپیدان  این شهرستان را محور گردشگری استان فارس قلمداد کرد:

انصاری سپیدان را محور گردشگری استان فارس قلمداد کرد وگفت : به اقرار کارشناسان و مسئولان استانی حوزه گردشگری̜ این شهرستان موقعیت های ویژه ای در زمینه جذب توریست دارد که می توان ضمن داشتن یک دیدگاه فرهنگی از این فرصت ها به عنوان یک صنعت جهت توسعه شهرستان و رفع معضل بیکاری در منطقه استفاده کرد. این مقام مسئول عنوان کرد: مناطقی همچون آبشار مارگون- تنگ تیزاب – برم فیروز – چشمه وبرم شش پیر – چله گاه – پیست اسکی – غوره دان بیضا و... که همه ساله توجه گردشگران بسیار زیادی را از سرار کشور به خصوص استان های همجوار به خود جلب می کند قابلیت های بسیار مناسبی را جهت سرمایه گذاری در این مناطق فراهم آورده که باید با ایجاد زیر ساخت های مناسب وحمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی و تقویت آنان در این حوزه وبا ارائه تسهیلات از سوی بانک ها برای توسعه این صنعت و همچنین مشارکت دادن مردم وجوامع محلی وتشکیل تعاونی هایی در این ارتباط به فرمان جهاد اقتصادی جامه عمل پوشاند.

منبع:

روزنامه خبر جنوب

 

همه چیز در خصوص مدیر فنی آژانس مسافرتی وگردشگری

« شرح وظایف مدیر فنی بند ب دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگري »

 

توریسمصنعت

ادامه نوشته

آیا شما توانایی ذاتی جهت راهنمایی یک تور را دارید؟


خصوصيات شخصي
راهنماي تور:

بيشتر مديران براي انتخاب، گزينش و ارزيابي راهنمايان يا برگزارکنندگان تور به خصوصيات زير توجه ويژه اي دارند:

 

 

 

 

ادامه نوشته

مهارت هایی که یک راهنمای تور باید کسب کند؟

ویژگیهای راهنمای تور ایده آل

 

 

 

ادامه نوشته

گام به گام تا تاسیس آژانس مسافرتی وگردشگری:

آيين نامه نظارت بر تأسيس و فعاليت دفتر هاي خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي

ماده 1 : خدمات مسافرتي به دو نوع تقسيم مي شود :الف ـ تنظيم برنامه مسافرتهاي هوايي به طور مستقيم يا غير مستقيم‌به‌منظور فروش بليت مسافرتهاي هوايي ، ذخيره جا ، با رعايت قوانين و مقرارت و دستورالعمل هاي سازمان .

ب ) انجام خدمات لازم در زمينه ايرانگردي و جهانگردي ، تنظيم مسافرت گروهها و گشتهاي داخلي و خارجي با وسايل زميني ، دريايي ، هوايي و به طور كلي هر گونه فعاليت و خدمات ايرانگردي و جهانگردي با رعايت قوانين و مقرارت و دستورالعملهاي وزارت .

ماده 2‌: الف ) هر شخص حقيقي و حقوقي ، در صورتي كه بخواهد فقط به انجام خدمات مسافرت هوايي مندرج در بند (الف) ماده (2) اقدام نمايد ، بايد با رعايت قانون هواپيمايي كشور ـ مصوب 1328 با اصلاح بعدي ـ و مفاد اين آيين نامه ، پروانه لازم را براي اشتغال از سازمان تحصيل نمايد . ب ) هر شخص حقيقي يا حقوقي در صورتي كه بخواهد فقط به انجام خدمات ايرانگردي و جهانگردي موضوع بند (ب) ماده (2) اين آيين نامه اقدام نمايد ، بايد با رعايت قانون « اهداف و وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي » ـ مصوب 1365 ـ و مفاد اين آيين نامه ، پروانه لازم را براي اشتغال از وزارت تحصيل نمايد .

ماده 3: شرايط عمومي داوطلبان پروانه تاسيس دفتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي : الف ) تابعيت ايراني .ب) متدين به دين مبين اسلام يا ساير اديان شناخته شده در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران .پ ) داشتن اهليت قانوني ، مشهور نبودن به فساد و نداشتن پيشينه محكوميت كيفري كه موجب سلب حقوق اجتماعي باشد و عدم اعتياد به مواد مخدر . ت ) دارا بودن دست كم ، گواهي كارشناسي .ث ) انجام خدمت نظام وظيفه يا معافيت دایم.

 

 

 

ادامه نوشته

دومین کارگاه آموزشی تخصصی انجمن های علمی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان فارس

دومین کارگاه آموزشی تخصصی انجمن های علمی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان فارس با حضور دبیران انجمن های علمی دانشجویی در تاریخ ۲۵/۲/۹۰در شیراز برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که به میزبانی دانشگاه پیام نور شیراز ودر سالن ولایت این دانشگاه برگزار شد سرکار خانم شادی عظیمی مشاور انجمن های علمی وزارت علوم ٬تحقیقات  وفناوری طی سخنانی با اشاره به وظایف و اختیارات انجمن های علمی گفت:انجمن های علمی دانشجویی برای رسیدن به اهداف خود باید ضمن درک صحیح از موقعیت خود وظایف واختیارات را بشناسند وبتوانند راههایی را جهت پیشبرد اهداف انتخاب کنند.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی در ثمربخش شدن برنامه های انجمن ها از دبیران انجمن های علمی خواست برنامه ریزی را را به عنوان یکی از مهمترین مولفه های مدیریت در برنامه های خود لحاظ کنند.

در ادامه این مراسم دبیران انجمن های علمی مراکز و واحدها نیز با طرح مطالبی در موضوعات مشکلات و موانع انجمن ها ٬امکانات مورد نیاز ٬نحوه تعامل با مسئولین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 منبع:روزنامه خبر جنوب

 

شرایط و مراحل گذراندن دوره های کوتاه مدت گردشگری

* شرایط لازم جهت شرکت در دوره های کوتاه مدت گردشگری:

-تسلط کامل به زبان انگلیسی ( برای مدیران فنی) و سایر زبان های رایج (برای راهنمایان تور)

-داشتن حداقل 25 سال سن جهت احراز پست مدیریت فنی

-داشتن حداقل مدرک لیسانس ( برای مدیران فنی) و حداقل مدرک دیپلم ( برای راهنمایان تور و هتلداری)

-داشتن تابعیت ایرانی

* توضیح:

- کلیه فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با جهانگردی اعم از رشته مدیریت جهانگردی، جغرافیا و برنامه ریزی توریسم، بازاریابی گردشگری و برنامه ریزی توریسم( در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد ودکترا) به شرط شرکت در آزمون مصاحبه ورودی، آزمون جامع پایان دوره و کسب حدنصاب قبولی در هردو آزمون از گذراندن دوره مدیریت فنی معاف می باشند.

- کلیه فارغ التحصیلان مقطع کاردانی رشته خدمات جهانگردی گرایش گشت سفر به شرط شرکت درمصاحبه ورودی، آزمون جامع پایان دوره و کسب حدنصاب قبولی در هر دو آزمون مجاز به اخذگواهینامه دوره راهنمایان تور می باشد.

ادامه نوشته

اولین جهانگردان ایرانی

عیسی امیدوار و عبدالله امیدوار دو برادر جهانگرد، فیلم‌بردار و تهیه‌کننده (مستندساز) ایرانی هستند.
این دو برادر در دهه ۱۳۳۰ به نقاط مختلف دنیا سفر کردند و از مشاهدات خود فیلمبرداری کردند. فیلم‌های آنها در زمان خود از شبکه‌های تلویزیونی جهانی نیز پخش می‌شد.
بیژن میرباقری
نیز در سال ۱۳۸۱ فیلم کوتاهی به مدت ۲۷ دقیقه درباره این دو برادر ساخته‌است.
موزه انسان‌شناسی برادران امیدوار
موزه
برادران امیدوار اولین موزه انسان‌شناسی در ایران است که روز پنجم مهرماه ۱۳۸۲ در هفته جهانگردی در مجموعه سعدآباد افتتاح شد. این موزه ۳ نگارخانه دارد که در دو نگارخانه آن آثار اهدایی برادران امیدوار به معرض نمایش گذاشته شده‌است. این آثار حاصل سفرهای این دو برادر و عکس‌های آنها است. این اشیا از قاره‌هایی چون آفریقا، آسیا، آمریکا و استرالیا به جمع‌آوری شده‌است.
نگارخانه سوم اتاق نمایش فیلم است که در آن فیلم سفر و اسلایدهای گرفته شده توسط این دو برادر به نمایش درمی‌آید.

ادامه نوشته

عناوین وتعاریف برخی دوره های آموزشی گردشگری درایران

مدير دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي :
شغلي است كه مديريت ، برنامه ريزي ، سازماندهي و تامين نيروي انساني ، مديريـت روابـط بين الملـل ، مديريـت بازار جهـانگردي ، شـناخـت ومديـريت فعاليـت هاي حرفـه اي دفاتـر خدمـات مسافرتي ، تجزيه و تحليل مسايل مالي شركت ، بكارگيري زبان تخصصي و كار آفريني را داشته باشد .
راهنماي طبيـعت گردي:
كسـي است كه شـناخـت كامـل از اكوسـيستم ،اكوتوريسـم، مجموعه قوانيـن و مقررات محـيط زيست، نحوه استقرار و زندگي در طبيعت، حيات وحش ، زمين شنـاسي، اقليم شناسي و هواشـناـسي،انواع گونه هاي گياهي ايران، روحيات اقوام ايران و ساير ملل، عكاسي و فيلمبرداري در طبيعت، سـخنوري وفن بـيان، ورزش هاي مرتبط با طبيعت گردي، فنون راهنمايي، مناطق حفاظت شده و زبان تخصصي داشته باشد
مدير تور:
كسي است كه توانايي برنامـه ريـزي تور داخـلي و خارجـي ، سازمان دهي و مديريت منابع انسـاني ،ايـجاد روابط انساني ، ارتـبــاطات و انگيـزش و روابــط كار داشتـه باشد و نيز شــناخت كافـي از بازارهـاي هدف وآميــخته بازاريابي و اهميت و نقش صنعت جهانگردي را دارا باشد .

ادامه نوشته

معرفی گرایش های رشته مدیریت جهانگردی

دانشگاه علامه طباطبایی از سال 1374 و همزمان با تاسیس رشته مدیریت جهانگردی در مقطع کارشناسی و توسط دانشگاه علامه طباطبایی فعالیت در زمینه اموزش آکادمیک مدیریت جهانگردی را اغاز کرد. در راستای توسعه این رشته، دانشگاه علامه طباطبایی در سال 1383 اقدام به برگزاری مقطع کارشناسی ارشد این رشته با دو گرایش بازاریابی و برنامه ریزی نمود. در حال حاضر نیز همین دو گرایش بازاریابی و برنامه ریزی مدیریت جهانگردی در دانشگاه علامه طباطبایی ارایه می گردد.
ادامه نوشته

 جناب آقای حسین نوروزی

   عضو محترم شورای مدیریت انجمن

کسب مقام سوم در مسابقات بین المللی کشتی بلغارستان را به شما تبریک می گوییم و از خداوند منان موفقیت های روز افزونتان را آرزومندیم.

 

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد

رابه تمامی عزیزان تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت

را ازدرگاه خداوند متعال و سبحان برای شماعزیزان مسئلت مینماییم

گزارش مصور از حضور انجمن در هفتمین نمایشگاه بین المللی بازار گردشگری خاورمیانه

 

ليست دروس اصلي و تخصصی رشته مدیریت جهانگردی دانشگاه پیام نور :

شناخت صنعت جهانگردی

تاریخ فرهنگ ایران

فرهنگ عامه

شناخت روحیات ملل

فن راهنمایی

زبان انگلیسی 1

 

گذراندن اوقات فراغت

تاریخ فرهنگ ایران 2

زبان انگلیسی 2

نقشه خوانی وآشنایی با نقشه

مدیریت بازاریابی وتبلیغات جهانگردی

آشنایی با سازمان های دولتی ایران

 

 

تجزیه وتحلیل مسایل اجتماعی ایران

آداب سفر در اسلام

باستان شناسی ایران

جغرافیای جهانگردی عمومی

زبان دوم 1

 

برنامه ریزی توسعه جهانگردی

آشنایی با موزه های جهانگردی

هنر و معماری ایران 1

جغرافیای جهانگردی ایران

مطالعات تطبیقی جهانگردی

زبان دوم 2

 

امور مسافرت و صدور بلیط

هنر ومعماری ایران 2

شناخت صنایع دستی ایران

زبان انگلیسی تخصصی 1

برنامه ریزی وسرپرستی گشتهای جهانگردی

پروژه

 

 

 

اطلاعیه

با سلام

انجمن علمی مدیریت جهانگردی پیام نور سپیدان با همکاری نماینده سازمان میراث فرهنگی سپیدان موفق به اخذ غرفه در هفتمین نمایشگاه بین المللی بازار گردشگری خاورمیانه وششمین نمایشگاه سراسری وتخصصی صنایع دستی و اولین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری شده است .

بدینوسیله حضور شما اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد سپیدان را در این نمایشگاه ارج می نهیم.

 

ساعت بازدید :۱۵ الی ۲۰

۱ الی ۴ اسفند ماه ۱۳۸۹

مکان:محل دائمی نمایشگاه های بین المللی  فارس(سالن نرگس)

با تشکر دبیر انجمن (عباسی)

پيست اسكي سپيدان

 

 

ادامه نوشته

آبشار چيکون سپيدان

آبشار چيکون در 55 کيلومتري شهر اردکان در کنار روستاي چيکون واقع شده است.

 ارتفاع این آبشار دل انگیز حدود ۱۰ متر می باشد.

 

 

 

چله گاه سپیدان

 كه زماني بس دراز عارفاني دلسوخته را به خود مي خواند تا در دامنه هاي آرام و راز گونه آن به چله بنشينند چنين جايگاهي است.

چله گاه نيز در نوع خود بي مانند و خاطره انگيز است.گستره اي با غارهاي تو در تو درختان سر به فلك كشيده و زيبائيهاي وهم اميز در پنج كيلومتري شهر اردكان جا خوش كرده است.

 

 

 

 

 

گزیده ای از سخنان جناب آقای هاشمی مدیریت محترم دانشگاه پیام نور واحد سپیدان در خصوص انجمن علمی

نظام آموزشی از سیستم های درون هر جامعه ای است که سرنوشت آن را در بلند مدت تضمین خواهد کرد.در دل نظام آموزشی  آموزش عالی با توجه به رسالت اصیلش که همان تربیت نیروی متخصص و مورد نیاز جامعه است از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.

در این راستا وبه منظور :

۱) حمایت  تقویت وترویج فرهنگ واخلاق علمی در دانشگاه های کشور

۲)تقویت روحیه وبنیه علمی دانشجویان مستعد و توانمند 

۳)فراهم آوردن زمینه های مناسب برای فعالیت های جمعی علمی

۴)بهره گیری از توانمندی وخلاقیت دانشجویان در تحقق توسعه علمی ونهضت تولید علم وجنبش نرم افزاری

و...

انجمن علمی دانشجویان در حوزه های مختلف تشکیل گردیده است.

امید است با تلاش وکوشش همه دانشجویان به ویژه اعضای پر تلاش انجمن علمی دانشگاه  در جهت تحقق اهداف نظام آموزشی و در نهایت پیشرفت و تعالی ایران اسلامی گام های موثری برداشته شود.

توفیق وسربلندی همگان را در ضل توجهات حضرت ولی عصر (عج)از درگاه احدیت خواستاریم.

 

چشمه و برم شش پير سپيدان

 

در شش كيلومتري جنوب شرقي اردكان چشمه اي از دل خاك مي جوشد كه از حيث تنوع گياهان و درختان جنگلي و نيز از منظر چشم اندازهاي طبيعي ، شگفتناك است. كمتر مسافري است كه به سپيدان برود و سري به چشمه شش پير نزند ،از اين رو شش پير همواره آكنده از ميهمانان طبيعت است با آنكه شش پير نيز همچون بسياري از گستره هاي طبيعي سپيدان فاقد امكانات توريستي است اما دست كم مردم شيراز و ياسوج هرگز اينجا را تنها نمي گذارند .

 

 

مؤلف كتاب فارسنامه نوشته است كه آب چشمه شش پير زماني از راه يك كانال وي‍ژه به شيراز مي رسيده و مردم شهر را سيراب ميكرده است اما امروزه از اين كانال اثر چنداني بر جاي نيست.

 

 

 

 

 

آبشار مارگون سپيدان

 

 

 

ادامه نوشته

قله رنج بلندتر است یا قله برم فیروز؟

 

 Barm e Firooz Lake

 

 

ادامه نوشته

نارنجستان قوام شیراز

 

 

 

ادامه نوشته

اخبار انجمن

با سلام طبق سیستم امتیازدهی تعریف شده در انجمن آقای ملک نسب با  ۲۸  امتیاز رتبه ی اول وخانم پورندی با ۲۳ امتیاز رتبه ی دوم در زمینه ی مشارکت در فعالیت های این ترم انجمن را کسب کردند.

ضمن تشکر از این بزرگواران امیدوارم شاهد ادامه ی این فعالیت ها باشم .

 دبیر انجمن (عباسی)